mandag den 17. juni 2013

Ny form


Jeg har lavet en sæbeform af træ, og den skulle afprøves med en birkesæbe. Formen er vældig smart. Her er sæben lige hældt i og dækket med birkeblade - bare for sjov. 
 
Formen er også god til at skære sæben. Her har jeg taget sæben ud af formen, fjernet det hvide plastic, formen var foret med, og nu bliver der skåret. 13 stykker sæbe på ingen tid skåret med en ostehøvl. Supersmart. De grimme ender blev skåret i små bitte tern der skal bruges til fyld i en anden sæbe. 
 
Her er sæberne så. Den gukle farve er birkeblade, den grønne klorofyl (slikfarve).


Grøn forårssæbe, naturlig farve og klorofyl. 
Kaffesæbe. Det grønne er en lille bid af forårssæben. Heldigvis ramte jeg den lille bid, da jeg skar sæben.
Sakurasæbe - japanske kirsebærblomster - farvet med paprika og med dekorative rester fra forårs- og kaffesæben. 



Kaffesæbe nummer 10. Jeg glemte at komme grumset i sæben, så det kom ovenpå som pynt. 

Morgenfruesæbe, inspireret af kaffesæben med det glemte grums.
Toppen er blevet flot, fuld af noget der minder om isblomster.
Så jeg lånte lidt mica fra Ugleungerne og dryssede på. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar